Kdy Vám naposledy zavolal nějaký skvělý obchodník, případně nějaká asistentka supermana v prodeji a chtěla s Vámi domluvit termín schůzky, jejímž účelem bylo nabídnout Vám například úsporu na energiích nebo případně seminář o prodeji. A již z telefonu Vám bylo jasné, že takovou schůzku vůbec, ale vůbec nechcete absolvovat.

Nějakým záhadným způsobem se jim však povede schůzku s Vámi přece jen domluvit.

A tak máte domluvenou schůzku!!! „Výborně, další půl hodina času v pr….! To jsem si naběhl.“, říkáte si.

S nechutí si termín píšete do diáře a doufáte, že se do té doby něco stane – jako třeba, že do firmy toho zázračného obchodníka spadne obrovský meteorit nebo přiletí mimozemšťané a „Vašeho kámoše“ si vezmou na pokusy s lidmi.

Tak a je tu termín schůzky, bohužel ve zprávách o žádném meteoritu nebyla ani zmínka, o přistání velkého létajícího talíře uprostřed města jste se také nedoslechli.

Tak nastává plán B., ještě chvíli počkáte, jestli náhodou nezavolá, že mu nejde nastartovat auto. To je vcelku pravděpodobné, vždyť je venku vlastně 37 ve stínu.  Pán určitě nebude mít tak spolehlivé auto stavěné na takové teploty.

Tak nic, telefon pořád nezvoní a Vám se blíží termín. V hlavě běží myšlenky typu :“Ještě to mohu zachránit já, třeba mu zavolám, že u nás z umyvadla vylezla velká invaze pavouků a je to tu moc nebezpečné :-).

Jenže jen přece v sobě máte nějaký smysl pro zodpovědnost, a tak s velkým odhodláním jdete na schůzku, ale s vizí, že to celé dáte obchodníkovi sežrat, za to že Vám ukradl půl hodiny Vašeho času.

Přicházíte do zasedačky a aniž pozdravíte, dáváte na stůl hodiny a povídáte velice striktně „Máte na to 10 minut.“.

A máme tu skvělou náladu na obou stranách.

Obchodník rychle spustí svojí prezentaci, kterou má nabiflovanou slovíčko za slovíčkem a Vy posloucháte další básničku a víte, že jeho produkt ani nepotřebujete.

A jak to asi dopadne? Koupíte od obchodníka něco nebo ne? Myslím, že si dokážete odpovědět sami :-).

No a co když by stejná situace vypadala jinak. Víte, všichni se nás ptají, jak to děláme, že se nám daří. Máte firmu, která prosperuje, tři děti, jste skvělý pár, mluvíte o velkých cílech, které chcete v životě dokázat. Prostě žijete si svůj svět!

Jak to děláte?

Je to jednoduché, nehledáme nikde díru na trhu, která by změnila svět, ale děláme obyčejné věci, jako každý jiný. Jen se je snažíme dělat daleko lépe než všichni ostatní.

Abychom to tak mohli mít, potřebujeme informace, pravdivé informace. A jak poznáte pravdivé informace? Jaká je definice pravdy? Pravda je to, co funguje!!!!

A proto se hodně vzděláváme, studujeme, abychom mohli dodávat mnohem lepší a lepší služby.

No a pojďme zpět k té prodejní schůzce.

Co kdyby ta schůzka probíhala nějak takto.

Přijde obchoďák a zeptá se Vás jednoduchou otázkou „Jak se máte?“. Ale myslím tím se skutečným zájmem, opravdu chce vědět, jak se máte, a není to jen taková ta hloupá fráze, kterou všichni říkají, protože se to má.

A najednou máte chuť mu říci vše a ne jen tu „trapnou otázku“ odbýt ještě trapnější odpovědí : Mám se dobře.

Povídáte, povídáte a on se ptá se skutečným zájmem a stále poslouchá. Celou tu dobu nic nenabízí, neprezentuje, nemluví o sobě, ale Vy máte skutečný pocit toho, že vás lidé jen nevysávají, ale také pomáhají.

Když se vypovídáte, v podstatě by Vám již nemusel nic prodat, protože Vám se již neskutečně ulevilo, když jste někomu mohli říci, jak se skutečně cítíte, a on Vás za to neodsoudí. Skvělý pocit.

A na konci té schůzky Vám řekne, že na zlepšení současné situace by Vám pomohl seminář, který mají v nabídce a je v termínu v tom a v tom. A zda pojedete.

A Vy víte, že ano. Tak hned vyplníte a podepíšete přihlášku, bez jakýchkoliv dalších otázek.

A co je nejlepší? Vy víte, že Vám to skutečně pomůže. Protože se tam vždy dozvíte „pravdivé informace“.

A víte, co nejvíc na těchto firmách miluji? Že nám vždy nabídnou jen to, co skutečně potřebujeme. Mohly by u nás být měsíc co měsíc a nabízet nám všechny své semináře, protože jsme ještě všechny jejich služby nevyužili. Ale oni to nedělají. Protože jejich hlavním účelem je pomoc a ne zisk. Nebudou nám nabízet seminář na prodej, když vidí, že naše statistiky prodeje jsou na vysoké úrovni, ale nabídnou nám seminář třeba na sepsání všech postů ve firmě tak, abychom mohli jednodušeji a efektivněji delegovat. Prostě řeší s námi to, co opravdu potřebujeme my, ne to co oni potřebují prodat.

Všechny Vaše vlastnosti jsou jen schopnosti a na těch je skvělé, že se nechají naučit. Jen se ale potřebujete naučit pravdu. A co je pravda? No přece to, co funguje!!!

Držím Vám palce, ať se k Vám dostávají jen ty nejpravdivější informace ze všech a jejich zavedení Vám funguje minimálně tak jako nám!!!

Ondra

Perfect Spring…

 

Námi ověřené firmy, které nás skutečně posunuly a se kterými zažijete nezapomenutelné obchodní schůzky:

Business Success s.r.o. – Organizace firmy a nejen to 🙂

Performia s.r.o. – Jak vybudovat ten nejlepší tým 🙂

K2 Finance s.r.o. a jejich finanční wellness 🙂